En branschveteran med mer än 20 års erfarenhet, LaMotte, är baserad på Patagonias regionala huvudkontor i Amsterdam och ansvarar för företagets marknadsstrategi.
LaMotte arbetade tidigare på Patagonia från 2010 till 2015 som global affärsenhetschef för snösporter, prestandabaslager, traillöpning och tillbehör, baserad på huvudkontoret i Ventura, Kalifornien.
Tidigt i sin karriär, efter att ha arbetat inom snösportmedia och innehållsproduktion, gick LaMotte med i Salomon i början av 2000-talet som snowboard-specialist. Därefter gick han med i Adidas USA, där han ansvarade för brädsporter, innan han rekryterades till Patagonia. Han lämnade företaget för att arbeta för Apple innan han återvände till Portland i slutet av 2016 för att ta över marknadsföringen för Keen. Från 2019 till slutet av 2021 arbetade han som varumärkeschef för en resort i Jackson Hole. Han har också suttit i styrelserna för Conservation Alliance och Snowsports Industries America (SIA).
"Tyler har en bevisad meritlista för att transformera globala varumärken. Dessutom är han en stark förespråkare för miljöfrågor och älskar utomhussporter. Han är rotad i värderingarna samarbete, inkludering, äkthet och ansvar," kommenterade Matthijs Visch, Patagonias chef för EMEA.
Foto med tillstånd av Patagonia