Jessica Dersén CEO, Co-Founder - All I AM Beauty

Jessica Dersén CEO, Co-Founder -  All I AM Beauty.

 

Från vårt nätverk av framstående ledare och inspiratörer har vi intervjuat

Jessica Dersén CEO, Co-Founder -  All I AM Beauty

Hon är en affärskvinna ut i fingerspetsarna och har en lång bakgrund inom FMCG och framförallt skönhetsindustrin.

”Allt jag är” säger en hel del och speglar mycket av hennes långa erfarenhet och djupa kunskap på området. Med mycket omtanke om kunden och en fingertoppskänsla för skönhetsprodukter startade hon ALL I AM Beauty med sin mångåriga kollega och partner, Karin Svensson

I dagens inlägg får vi en inblick i skönhetens värld!

ALL I AM Beauty - Ett vackert o kraftfullt namn! Vad ligger bakom namnet?  

Tack, vi är glada att ni tycker om namnet. ALL I AM Beauty, speglar essensen av skönhet. man förstår direkt vad det handlar om. Det är dessutom ett namn som är enkelt att uttala och att komma ihåg och som fungerar väl internationellt. Vi tycker också att betydelsen är väldigt passande – ALLT JAG ÄR – det fångar perfekt vad vi vill uttrycka med våra skönhetsprodukter på ett glädjefyllt och lättsamt sätt. 

Ni startar upp ett nytt skönhetsmärke när det är som tuffast på marknaden och hela världen, pga. pandemin, står i princip stilla. Hur såg er plan ut?  

Ja, det stämmer. Jag och min partner Karin Svensson som varit kollegor i många år i olika roller inom Åhléns, Kicks och Amazing Brands, hade länge drömt om att starta ett eget skönhetsvarumärke, baserat på all den kunskap vi samlat på oss under åren i skönhetsbranschen.

Pandemin gav oss oväntat mer tid, vilket gjorde att vi kunde förverkliga vår dröm. Vår vision är att bli kvinnans bästa vän i skönhetsdjungeln, genom att erbjuda ett noga utvalt sortiment av högkvalitativa produkter som passar både vardag och fest.

ALL I AM is all you need 

Vilka värderingar är viktiga för er vad ställer era kunder för krav på hållbarhet osv.  

Kvalitet och hållbarhet är centrala frågor för oss. Vi producerar därför alla våra kosmetikprodukter i Sverige och EU, vilket garanterar de kvalitét- och miljöstandarder vi eftersträvar.

Vi arbetar även aktivt för att minimera vår miljöpåverkan genom att undvika förpackningar där det är möjligt, till exempel väljer vi helt bort cellofan som skydd för våra parfymer.  Vi upplever att vår målgrupp ställer högre krav gällande hållbarhet och uppskattar arbetet och våra insatser på detta område. 

Vad har ni för vision och tankar kring expansion?

Vi växer med kontroll och har mycket kvar att göra på vår hemmamarknad, så Sverige är fortsatt vårt största fokus. Vi säljer dock en del till Norge och vissa marknader inom EU utan att vi börjat marknadsföra oss ännu, så självklart år vår långsiktiga plan att expandera internationellt. 

Vad är din bild av ett framgångsrikt Ledarskap? 

För mig handlar ett framgångsrikt ledarskap om att kunna inspirera

och engagera sitt team mot gemensamma mål. Att vara empatisk, kommunikativ och lyhörd är viktiga egenskaper. En bra ledare ska ha förmågan att ställa krav och att fatta beslut. Humor ser jag också som en viktig ingrediens – det får inte bli för allvarligt, man måste ha roligt på jobbet! 

Vilken produkt kan du inte vara utan? Vad bär du alltid med dig i fickan? Och varför? 

Utan tvekan vårt läppglans - det är mjukt, vårdande och ger perfekt glans!


 

”Vår vision är att bli kvinnans bästa vän i skönhetsdjungeln”

 
Olle PalmNews